دفاعیه ای از حجت الاسلام عجمین:

خرم آن نغمه كه مردم بسپارند به ياد.......


مسعود میرجلیلی
روزنامه نگار و مدير اجرايي خانه مطبوعات استان يزد


دلت ار خبر ندارد چه عجب ز آه سردم                                      نرسیده ای به دردی که نمی رسی به دردم
خرم آن نغمه كه مردم بسپارند به ياد.......
دوستان بزرگوار زیادی خرده گرفته اند  که چرا در مورد مدیر کل فرهیخته ارشاد یزد واکنشی صورت نگرفته و حتی کار به حدس و گمان آنها هم رسیده است ؟!

علی ایحال در اینجا مورادی چند را جهت استحضار شما بزرگواران عرض می نمایم :
1- اینجانب در زمان سکانداری روحانی فرهیخته حجت الاسلام والمسلمین عجمین بر عرصه فرهنگی استان یزد در چند مورد تند ترین انتقادها را نسبت به ایشان داشتم و همچنین در موارد متعددی نیز از همکاری و عنایت ایشان نسبت به اصحاب رسانه استان یزد تشکر و سپاس داشتم که در این مورد خودم را شجاع تر از برخی دوستان رسانه می دانم چون در زمان مدیریت آقای عجمین بر ارشاد یزد هیچگونه انتقادی نداشتند و اکنون که ایشان دیگر مدیر کل نیست شروع به انتقاد کرده اند که این شرط انصاف نبوده و از اخلاق حرفه ای به دور است کما اینکه در دیدار با استاندار معزز یزد در روز خبرنگار امسال که همه دوستان مدیر مسئول نشریات محلی و اصحاب رسانه حضور داشتند از همه موارد و مشکلات صحبت شد الا انتقاد از آقای عجمین و همان هایی که در جلسات خودمانی بیشترین انتقاد  داشتند در این جلسه حتی یک کلمه هم نگفتند و اکنون یکی از همین افراد به این حقیر خرده گرفته که چرا موضعی نگرفته ای ؟!
2 - حجت الاسلام والمسلمن عجمین که با توجه به طرح ابتکاری مهندسی فرهنگ توسط ایشان ، باید او را پدر مهندسی فرهنگ یزد نام نهاد یکی از معدود مدیران استان یزد در حال حاضر است که خودش دارای جایگاه و علم می باشد و مقام و منصب به ایشان شخصیت نداده بلکه اوست که به سمت و منصب شخصیت می دهد حالا در هر کجا و هر سمتی باشد.
 3- با توجه به سمت نیم بند اجرایی که چند سالی است به عهده دارم به کرات شاهد بدقولی مسئولان ارشد بوده ام که به طبع آن اینجانب نیز نسبت به همکاران رسانه بدقول شده ام و در این زمینه نیز باید به آقای عجمین در مواردی حق بدهیم اگر خلف وعده ای صورت گرفته قطعا به دلیل عدم انجام تعهداتی از طرف ارگانهای ارشد استان و همچنین وزارتخانه ارشاد بوده است .همت عالی و با کیسه خالی دردیست که بدین درد گرفتار گرفتار مبادا کافر
4- در حال حاضر افتخار ارتباط با آقایان کاظمینی و غیاثی ندوشن دو مدیر کل اسبق توانمند فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد را دارم و با حجت الاسلام عجمین نیز رابطه کاری بسیار نزدیکی داشتیم و اکنون نیز طی چندد دفعه تماسی که با تلفن همراه ایشان گرفتم مثل گذشته موفق نشدم با وی صحبت کنم و حد اقل دلایل اتنقادهای مطرح شده را منعکس نماییم .
همانگونه که در قضیه کنسرت آقای ناظری وقتی دیدم در حق آقای عجمین کم لطفی شد و تهمتهایی به ایشان بسته شد با درخواست اینجانب مصاحبه ای با آقای عجمین صورت گرفته و منتشر شد .
البته سئوالات بیشماری از طرف اصحاب رسانه – تئاتر – موسیقی و ... در مورد برخی اقدامات صورت گرفته در زمان مدیریت ایشان مطرح می باشد که امیدورام از طرف آقای عجمبن بی پاسخ نماند و با توجه به اینکه روز شنبه مورخ 2 آبان 88 مراسم تودیع و معارفه برگزار خواهد شد امیدوارم در فرصتی مناسب دلایل خود را اعلام نموده و پاسخی به سئولات اصحاب فرهنگ و هنر استان یزد بدهند .
 5- برای حجت الاسلام والمسلمین عجمین در هر مکان و سمتی که انشا الله به انجام وظیفه فرهنگی خود خواهند پرداخت آرزوی بهروزی و سلامتی دارم و برای آقای عالیشوندی نیز در سمت مدیر کل فرهنگ و ارشاد دارالعباده یزد آرزوی موفقیت داشته و اعلام مینمایم از هر گونه همکاری و کمکی که از دستمان بر آید و از ما خواسته شود مضایقه نخواهیم کرد .
 در پایان بر خود لازم میدانم از زحمات معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد آقایان حسن مفیدی معاونت توانمند فرهنگی و سید حسین اسعدی معاونت پرتلاش و خونگرم اداری مالی – و سید محمد میر احمدی قائم مقام فعال مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد سپاسگذاری نمایم . از درگاه اهدیت موفقیت بیش از پیش همه این بزرگواران را از خداوند متعال مسئلت می نمایم .
خنک کسیکه پس از وی حدیث خیر کنند                           که جز حدیث نمی ماند از بنی آدم

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا